menu

language نشست فیلمنامه و ساختار فیلم کوتاه در قزوین برگزار می شود

دوره 4 ساعته فیلمنامه و ساختار فیلم کوتاه با حضور دکتر الستی پژوهشگر سینما، مترجم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در حوزه هنری قزوین برگزار می گردد.




به گزارش قزوین تیکت، پیرو نشست های کارگاهی ایده تا فیلمنامه که از پاییز امسال شنبه ی هر هفته با حضور حسن لطفی در تالارحافظ سینما بهمن برگزارمی شد، دوره ی 4 ساعته ی فیلمنامه و ساختار فیلم کوتاه با حضور دکتر احمد الستی پژوهشگر سینما، مترجم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در روز جمعه 26 بهمن ماه از ساعت 15تا 19 توسط حوزه هنری استان قزوین در برگزار می گردد.

 

الستی علاوه بر دانشگاه هنر و دانشگاه تهران در دانشگاه‌های ایالتی تگزاس در دالاس، سوره، صدا و سیما و مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی نیز به عنوان استاد حضور داشته‌است. وی جشنوار ه های سینمایی شکسپیر روی پرده سینما، زنان در قاب و گلاسنوست را در دانشگاه ایالتی تگزاس در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۰ برگزار کرده‌است. وی همچنین به همراه پروفسور کلائوس اشتانیک، فیلمساز و مدرس آلمانی، مدیریت پروژه  مشترک مؤسسه آموزش عالی سوره و دانشگاه فیلم و تلویزیون آلمان به نام «پل۱» و «پل۲» را بر عهده داشت. او همچنین به ایراد سخنرانی‌ها و برگزاری کارگاه‌های بی‌شماری در مورد سینما با عناوین متنوعی پرداخته‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به ضرورت تجربه‌گرایی در سینما، ریتم در فیلم کوتاه،  ویدئو آرت: هنر پیشرو ، زیبایی‌شناسی فیلم کوتاه، ساختار فیلم کوتاه، ساختارهای مدرن سینما و ادبیات، بررسی تطبیقی آموزش‌های دانشگاهی سینما در ایران و جهان می‌توان اشاره نمود.

 


comment دیدگاه ها