menu

language ترکیب و تنوع فیلم های جشنواره فجر امسال ارتقا یافته است

حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: این رویداد هنری از نظر کیفیت راه تکامل را دنبال می کند.




حسین انتظامی در جلسه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با معاون سینمایی وزیر ارشاد، اظهار داشت: امسال حدود 80 فیلم متقاضی شرکت در مسابقه بودند که از میان آن ها 22 فیلم برای بخش سودای سیمرغ انتخاب می شوند.

او ادامه داد: امسال جشنواره نسبت به سال گذشته در حوزه هایی مانند حضور کارگردانان اولی با 10 فیلم، ترکیب و تنوع خوب فیلم ها به لحاظ گونه، کیفیت و مضمون و ... ارتقا و کیفیت یافته است.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دو سال است که این جشنواره در راستای شعار «ایران تهران نیست» همزمان با برگزاری در تهران در سایر مراکز استان ها نیز برگزار می شود.

انتظامی خاطرنشان کرد: فیلم های امسال در موضوعاتی مانند دفاع مقدس، مبارزه با تروریزم، تاریخی، طنز و ... دارای تنوع است. از نظر حضور زنان نیز از میان 22 فیلم 4 فیلم از کارگردانان زن و همچنین در حوزه داوران نیز دو نفر از بانوان حضور دارند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 10 تا 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد.


comment دیدگاه ها